Archiwum 14 grudnia 2015


gru 14 2015 Jak i po co optymalizować procesy biznesowe?...
Komentarze: 0

O skuteczności zarządzania przedsiębiorstwem nie świadczy jedynie osiągany zysk, ale przede wszystkim umiejętność wykorzystania posiadanych zasobów. Ponieważ zasoby są zawsze ograniczone, konieczna jest taka optymalizacja działań, by móc w pełni je wykorzystać.

 

Etapy optymalizacji procesów.

 

Aby zoptymalizować procesy biznesowe w firmie należy przede wszystkim zidentyfikować problem, który wymaga poprawy. Jego rozwiązanie jest tutaj celem do osiągnięcia. Kolejne kroki to:

- ustalenie zakresu prac i powołanie zespołu projektowego,

- analiza stanu aktualnego,

- opracowanie potrzebnych zmian w procesie,

- wdrożenie zmian.

 

Optymalizacja nie jest rzeczą łatwą. Im bardziej skomplikowany problem, tym dłuższy i bardziej skomplikowany jest proces opracowywania jego rozwiązania.

 

Korzyści płynące z optymalizacji.

 

Optymalizacja procesów biznesowych przynosi szereg korzyści. Do najważniejszych można zaliczyć:

- poprawa sprawności i czasu realizacji zadań,

- lepsze wykorzystanie czasu pracy, zarówno ludzi jak i parku maszynowego,

- eliminacja przestojów,

- obniżenie kosztów,

- zwiększenie rentowności.

 

Jak widać korzyści są widoczne zarówno w aspekcie finansowym, jak i  operacyjnym, funkcjonowania przedsiębiorstwa. Swoje odbicie znajdują również w sferze rynkowej, ponieważ dzięki optymalizacji procesów firma staje się bardziej konkurencyjna.