Jak i po co optymalizować procesy biznesowe?...
Komentarze: 0
O skuteczności zarządzania przedsiębiorstwem nie świadczy jedynie osiągany zysk, ale przede wszystkim umiejętność wykorzystania posiadanych zasobów. Ponieważ zasoby są zawsze ograniczone, konieczna jest taka optymalizacja działań, by móc w pełni je wykorzystać.
Etapy optymalizacji procesów.
Aby zoptymalizować procesy biznesowe w firmie należy przede wszystkim zidentyfikować problem, który wymaga poprawy. Jego rozwiązanie jest tutaj celem do osiągnięcia. Kolejne kroki to:
- ustalenie zakresu prac i powołanie zespołu projektowego,
- analiza stanu aktualnego,
- opracowanie potrzebnych zmian w procesie,
- wdrożenie zmian.
Optymalizacja nie jest rzeczą łatwą. Im bardziej skomplikowany problem, tym dłuższy i bardziej skomplikowany jest proces opracowywania jego rozwiązania.
Korzyści płynące z optymalizacji.
Optymalizacja procesów biznesowych przynosi szereg korzyści. Do najważniejszych można zaliczyć:
- poprawa sprawności i czasu realizacji zadań,
- lepsze wykorzystanie czasu pracy, zarówno ludzi jak i parku maszynowego,
- eliminacja przestojów,
- obniżenie kosztów,
- zwiększenie rentowności.
Jak widać korzyści są widoczne zarówno w aspekcie finansowym, jak i operacyjnym, funkcjonowania przedsiębiorstwa. Swoje odbicie znajdują również w sferze rynkowej, ponieważ dzięki optymalizacji procesów firma staje się bardziej konkurencyjna.
Dodaj komentarz